Välkommen som företagspartner
Tillsammans gör vi Örebro varmare
Örebro är på många sätt en fantastisk plats. Allt fler flyttar hit, universitetet växer och framtidsbranscher spirar. De allra flesta som bor här är väldigt nöjda med sin hemstad.
Men Örebro är också en stad med utanförskap, diskriminering och marginalisering. Här finns hemlöshet och missbruk, barnfattigdom, ungdomar i utsatthet och människor som aldrig får chansen till ett arbete. Här finns också enskilda som faller mellan stolar då samhället blir överbelastat. Vi finns här för att lindra, förebygga och förändra deras situation.
Örebro kan aldrig bli en trygg och säker plats för alla om vi inte tar hand om dem som har det svårast. Därför behöver vi fler som ser och förstår det arbete vi gör och som aktivt vill bidra till förändring. Låt oss tillsammans skapa ett varmare Örebro.
Berättelser från företagspartners
Läs verkliga berättelser om hur våra redan anslutna företagspartners skapar skillnad genom sitt engagemang.
- Alla berättelser
- Huvudpartners
- Partners
Kommunikationsbyrån Think Happy Thoughts har varit vår partner sedan 2015. Daniel…
För en positiv förändring och minskat utanförskap.
ÖrebroBostäders syfte med samarbetet är att skapa ett tryggare stadsrum för…
Sedan 2021 har CAB Group funnits med som huvudpartner till Örebro…
Vi ville göra något och kände att Örebro Stadsmissions arbete här…
Vi är stolta över att vi är engagerade i frågor som…
Örebro Hockey har varit huvudpartner till Örebro Stadsmission sedan 2021. Här…
Samhällsansvar skapar vinnare
Den tid är förbi då företag kunde se sig som isolerade öar. Allt fler människor bedömer idag företagens bidrag utifrån mer än kommersiella erbjudanden. Både medarbetare och kunder vill se företag som ser och förstår sitt samhällsansvar och som bidrar till en bättre morgondag. Åtta av tio svenskar bedömer det som viktigt att deras arbetsgivare tar ett tydligt samhällsansvar. Nio av tio företag tror att aktivt samhällsengagemang får stor påverkan på framtida rekryteringar.
Men samhällsansvar är också viktigt för konsumenterna. Tre av fyra svenskar bedömer att samhällsansvar kommer att bli allt viktigare för vilket företag man köper av. Närmare nio av tio svenskar säger sig vara villiga att betala mer för en produkt eller tjänst från ett företag som tar samhällsansvar.
Andel per generation som anser att socialt ansvarstagande är viktigt hos en arbetsgivare
Källa: Novus 2018